Vrouwen vinden mannen die met mate drinken zelfverzekerder, intelligenter en sexier. Dat blijkt uit een onderzoek dat Heineken heeft uit laten voeren in het kader van het nieuwste hoofdstuk van de ‘Enjoy Heineken(r) Responsibly’ campagne. EHR is het platform van Heineken om een grotere bewustwording te creëren voor verantwoord alcoholgebruik.
Voortrekkersrol voor marktleider Heineken
Al meer dan tien jaar is ‘Enjoy Heineken Responsibly’ het overkoepelende thema van Heineken om een grotere bewustwording te creëren voor verantwoord alcoholgebruik. Bram Westenbrink, Marketing Directeur HEINEKEN Nederland: “Tijdens de feestdagen wordt er regelmatig een drankje gedronken, en dat hoort er zeker bij, maar wij hopen mensen te stimuleren dat met mate te doen. Vandaar dat wij juist nu onze campagne voor verantwoord alcoholgebruik voeren. Als marktleider neemt Heineken al jaren een voortrekkersrol in als het gaat om verantwoord alcoholgebruik. Wij zien langzaam maar zeker een verandering in alcoholconsumptie, waarbij de consument steeds vaker bewust kiest voor een drankje minder, een alcoholarm of -vrij biertje.”
Vrouw vindt man die met mate drinkt zelfverzekerder, intelligenter en sexier
In het kader van de campagne heeft Heineken onderzoek* gedaan naar de mening van vrouwen over het drinkgedrag van mannen. Hieruit blijkt dat vrouwen mannen niet alleen zelfverzekerder (82%) vinden wanneer zij met mate drinken, maar dat ze ook als sexier (81%) en intelligenter (77%) worden gezien. Daarnaast geeft maar liefst 85% van de vrouwen aan dat ze de voorkeur geven aan een man die met mate drinkt. Volgens de vrouwen zijn de mannen dan namelijk meer ontspannen en losser, maar nog steeds verantwoordelijk en verstandig en hebben zij het gevoel dat de man weet hij wat hij wil.
*Bron: Onderzoek is uitgevoerd door hettestpanel.nl onder 530 vrouwen tussen de 18 en 30 jaar (december 2015).