Ieder jaar begint Gulpener in september het nieuwe brouwseizoen door samen met de medewerkers, vrienden en bekenden de eigen hop te oogsten van de hopvelden in Reijmerstok. Dit jaar kreeg de Hopoogst een bijzondere extra dimensie. Er is afgelopen jaar in de brouwerij hard gewerkt om de duurzame visie verder verdieping en verrijking te geven. Tijdens de Hopoogst gisteren presenteerde de brouwerij de visie op de toekomst van bier en de rol die Gulpener daarin gaat spelen. De visie van De Vrije Brouwer en de totale metamorfose van de uitstraling en huisstijl van het merk die daaruit voort komt.
Maak kennis met De Vrije Brouwer
Gulpener, een trotse en duurzame familiebrouwerij uit het zuidelijkste puntje van Limburg. Al sinds 1825 weten ze alles van de fantastische diversiteit aan smaken en aroma’s waarmee ze hun bieren karakter geven. Bieren met een uitgesproken karakter. Uitgesproken zoals ze zelf aangeven omdat ze “vrij” zijn. Vrij omdat ze een onafhankelijke familiebrouwerij zijn. Vrij om de eigen koers te varen. Vrij om te doen wat goed voelt. Daarom noemen ze zichzelf ‘De Vrije Brouwer’.
Deze rijke smaken komen voort uit lokale grondstoffen. Zoals de hop uit de eigen hoptuin, de gerst, tarwe, rogge en spelt van 40 boeren uit de regio en water uit de eigen bronnen. Dit zijn de natuurlijke grondstoffen van de bieren. Alles bij elkaar maakt van dit bier: Gulpener bier.
Nieuwe uitstraling
En met deze nieuwe visie wordt de gehele uitstraling aangepast. Het GB-icoon is na jaren van afwezigheid weer teruggebracht. De etiketten zijn vernieuwd, het design is minimalistisch, met de achterliggende gedachte dat het gaat om wat er in de fles zit. De ‘bruine fles’ is bewust behouden. Deze staat garant voor de meest duurzame en waarde toevoegende manier van verpakken en behoort tot de best functionerende recycle systemen ter wereld. Daarnaast hebben ze op de verpakkingen, zowel op de fles als op de sixpack, veel aandacht besteedt aan smaak en bier-spijs combinaties.
Kijk voor meer informatie op Gulpener.nl.